2008. február 4., hétfő

Szívem csücske. Legalább is még az. Egy darabig. Mert hogy idővel nehezen vállalom fel a munkáimat. A fizikai kísérleteket bemutató könyv után végre megkezdhettem ennek a könyvnek a rajzolását.

Télapó 12 története 2006-ban, havi részletekben jelent meg a Dörmögő Dömötörben.( Itt is köszi Cser Gábor főszerkesztőnek, aki oly sok mindenben segített engem ) Még csak novembert írták, két rész vissza volt az újságban, amikor már összekészítettem a promóciót és megkezdtem a házalást a kiadókhoz. Hogy hányhoz? A csuda tudja. A lényeg, hogy 2007 februárjában a Tóth Könyvkereskedés keresett meg, hogy nosza, érdekli őket az anyag. Az már az elején biztos volt, hogy egy normális méretű könyvhöz kevés a rendelkezésre álló szöveg és rajz, úgy hogy izgultam, végül is milyen terjedelemre rendelik meg a könyvet. A megszülető 64 oldal azt jelentette, hogy a szöveget háromszorosára kell bővíteni a rajzokat nem különben.

Aztán majdnem baj lett, mert hogy a Fizikai kísérletes könyv elvitte az időt, és a Télapóra kijött vagy másfél hónap…..volt néhány pocsék napom, aztán nehéz szívvel felhívtam a kiadónál az összekötőmet és lemondtam a lehetőséget…szerencsére nem fogadták el, rugalmasak voltak, és még adtak egy hónap pluszt, azaz két és fél hónapot.

Nos, jó egy munka volt. Mint kiderült az eredeti szöveget teljesen újra kell írni, csak az alapsztori marad minden hónapnál. A rajzoknál hasonló volt a helyzet, szinte csak a nagy, egész oldalas rajzokat tartottam meg, a többit mind újra rajzoltam. Jól tettem, az újak sokkal jobbak lettek, jobban illettek egy könyvhöz, jobban illeszkedtek egymáshoz.

Szerencsére a kiadó megtisztelt azzal, hogy igen jó papírra nyomtatta a könyvet, ami ugye rengeteget számít a grafikánál, annak színeinél.

Nincsenek megjegyzések: